Sosiale aktiviteter i skolebiblioteket

Strikkegeriljaen gjenoppstår

Møt Elvebakkens første Strikkegerilja

I mange år har jeg holdt på med strikking i skolebiblioteket. Strikking er et håndarbeid som de fleste har lært på skolen, det krever ikke mye utstyr og det er en sosialt og hyggelig aktivitet. Da jeg jobbet på Sandvika videregående skole i Bærum ble det til og med dobbeltsideoppslag i Budstikka om Strikkegeriljaen. På Valle Hovin videregående skole i Oslo samlet idrettsungdommene seg i biblioteket for å strikke, da kalte jeg det Strikkeligaen.

I dag var det Elvebakken-elevene sin tur, og jeg har relansert Strikkegerilja-navnet. Det ble akkurat så hyggelig som jeg hadde håpet! Strikking er en fin aktivitet å samles rundt i biblioteket, fordi skolebiblioteket er åpent for alle, man kan snakke sammen over pinnene, drikke kaffe og bli kjent på tvers av trinn og studieretning. Flere elever og ansatte kom innom, spiste kjeks og drakk kaffe, og la opp til spennende strikkeprosjekter. Nå ønsker vi enda flere elever og ansatte velkommen neste gang. Vi møtes hver torsdag, kl. 11.30 – 12.15!

Her er det du trenger: Kaffe, kjeks, garn, pinner og noen strikkebøker som du kanskje har på hylla allerede. Har man heller lyst til å brodere eller hekle, er det naturligvis rom for det også.
Hyggelige, konsentrerte elever på Elvebakkens første Strikkegeriljamøte

Skolebibliotekar med et brennende engasjement for leselyst, læring og skolebibliotek. Jeg er utdannet litteraturviter og jobber som faglig leder for læringssenteret ved Elvebakken videregående skole i Oslo.

0 kommentarer på “Strikkegeriljaen gjenoppstår

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

%d bloggere like this: